Vi i NBF vil gjerne bidra til å gjøre høsten litt lettere for deg som er medlem – på den måten vi kan best. Derfor inviterer vi til NBFs kompetanseverksted, selvfølgelig helt uten ekstra kostnad for deg. Vi tror nemlig at kompetanseheving kan gjøre det enklere å navigere i usikre tider.
17. oktober kommer NBF til Bergen, hvor vi byr på et dypdykk ned i temaer som endringer i forbrukerkjøpsloven, oppfølging av sykefravær og bærekraftsrapportering. I tillegg blir det selvfølgelig satt av rikelig tid til å stille spørsmål rundt de ulike temaene.
Agenda
10:00 - 11:30 Hverdagsøkonomi / Times-selvkostmodellen
11:30 - 12:00 Endringene i forbrukerkjøpsloven og angrerett
12:00 – 13:00 Lunsj
13:00 – 13:30 Forts. endringene i forbrukerkjøpsloven og angrerett
13:30 – 14:30 Bærekraftsrapportering og betydningen av mangfold og trivsel
14:30 – 15:00 Pause
15:00 – 16:15 Aktuelle arbeidsrettslige tema:
- Hvor langt strekker arbeidsgivers styringsrett?
- Hvordan følge opp arbeidstakere – sykefravær, arbeidsprestasjoner og kritikkverdige forhold
- Gjennomgang av utvidet arbeidsgiveransvar i konsern ift. annet passende arbeid og fortrinnsrett
- Kort gjennomgang av bestemmelser om verneombud og AMU
Vi gjør oppmerksom på at endringer i agendaen kan forekomme på grunn av avvikende lunsjtider i de ulike byene.
Vi ønsker også å minne om at vi alltid er tilgjengelig for deg og din bedrift på telefon og e-post, enten du trenger juridisk bistand, rådgivning rundt bransjespørsmål eller noe helt annet.
I tillegg er NHOs arbeidsgiverportal Arbinn inkludert i ditt NBF-medlemskap. Der har du tilgang til veiledning i oppfølging av ansatte, svar på spørsmål om jus og HMS og kontraktsmaler, for å nevne noe.
Velkommen!