Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: høyaktuelle juridiske temaer for servicemarkedet

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

Foto: Unsplash.com/NBF

  • Hva med tilbakeholdelse av bil dersom kunden ikke betaler for verkstedoppdraget?
  • Hva om kunden ikke henter ut bilen etter utført verkstedoppdrag?
  • Når bør verkstedet fraråde reparasjon av bilen?
  • Dette er aktuelle situasjoner man kan komme opp i på verkstedet og hvordan skal verkstedet forholde seg?
  • Hvilke rettigheter har vi?

Advokat Mia C. Lindstad tar for seg disse temaene på førstkommende frokostmøte.

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken noen dager før møtet, og ved hjelp av denne får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter.

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene noen uker frem i tid. For å sikre at vi hele tiden tilbyr aktuelle temaer annonseres ikke møter for langt frem i tid, men altså regelmessig innenfor en begrenset periode.

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Normalt vil det i hvert møte bli presentert 1 – 2 temaer og deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat.