- Hva med tilbakeholdelse av bil dersom kunden ikke betaler for verkstedoppdraget?
- Hva om kunden ikke henter ut bilen etter utført verkstedoppdrag?
- Når bør verkstedet fraråde reparasjon av bilen?
- Dette er aktuelle situasjoner man kan komme opp i på verkstedet og hvordan skal verkstedet forholde seg?
- Hvilke rettigheter har vi?
Advokat Mia C. Lindstad tar for seg disse temaene på førstkommende frokostmøte.
Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken noen dager før møtet, og ved hjelp av denne får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter.
Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene noen uker frem i tid. For å sikre at vi hele tiden tilbyr aktuelle temaer annonseres ikke møter for langt frem i tid, men altså regelmessig innenfor en begrenset periode.
Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Normalt vil det i hvert møte bli presentert 1 – 2 temaer og deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat.