Flere og flere opplever krav fra kunder om heving av kjøpet. Heving kan ha store økonomiske konsekvenser for selger, og det er derfor nyttig å vite hvilke regler som gjelder for hevingskrav.
Vi vil kort gjennomgå følgende fire forutsetninger som må være oppfylt for at det skal foreligge rett til heving i et forbrukerkjøp:
1. Det må foreligge en mangel
2. Kjøper må ha reklamert innenfor lovens frister
3. Avhjelp har ikke skjedd i samsvar med lovens krav
4. Mangelen må ikke være uvesentlig
Vi vil også kort gjennomgå hvordan selve hevingsoppgjøret gjennomføres.
------------------------------------------------------------
Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i bekreftelsen som kommer umiddelbart etter påmelding, samt i en påminnelse som sendes ut 30 minutter før møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!
Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid.
Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.