Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Informasjon til bilkjøper om eCall og nedstengning av 2G

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

tastatur, notatblokk og kaffekopp

Foto: NTB

Det har lenge vært kjent at Telenor og Telia planlegger å stenge 2G-nettet i løpet av 2025, og for bilbransjen vil dette bety at mer enn 700.000 biler på norske veier mister viktige funksjoner, hvor eCall er den viktigste sett i trafikksikkerhetens lys. 

Det er svært positivt at vi har fått gjennomslag for å opprettholde 2G-nettet, og nyheten om at Telenor utsetter nedstengingen til 2027 er en gledelig nyhet. Men to år går fort, og det vil fortsatt være behov for å informere kundene om hva som skjer etter 2027.

I NBFs digitale frokostmøte den 11. desember informerer vi både om situasjonen generelt og om hvordan du som bilforhandler må forholde deg i forhold til den informasjonen som gis til kundene for å følge lovverket. 

------------------------------------------------------------

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i bekreftelsen som kommer umiddelbart etter påmelding, samt i en påminnelse som sendes ut 30 minutter før møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid. 

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.