Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Effektiv kjemikaliehåndtering i en travel hverdag - praktiske tips og triks for din bedrift!

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

tastatur, notatblokk og kaffekopp

Foto: NTB

Denne morgenen får vi besøk av Hans Kristian Brekken fra Workplace Safety. Han skal blant annnet innom disse temaene:

Gi dine ansatte informasjonen de trenger og har krav på

Ansatte må få informasjon om kjemikaliene de jobber med, risikoen forbundet med dem og hvordan de skal sikre seg.

Hvordan kan du gjøre dette enkelt og effektivt med ved hjelp av digitale verktøy?

Registrering av eksponering

Reduser tidsbruk med å registrere eksponering:

·         Lag standardiserte eksponeringer for å redusere tidsbruk

·         Registrer eksponering for dine ansatte

Automatiser registrering i sin helhet -> Slik vil Jæger Bil gjøre det!

Risikovurdering av kjemikalier

·         Sett kriterier for hva som er akseptabelt i din virksomhet

·         Lag rutiner for gjennomføring

·         Hvordan skal/må BHT bistå i dette arbeidet


------------------------------------------------------------

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i bekreftelsen som kommer umiddelbart etter påmelding, samt i en påminnelse som sendes ut 30 minutter før møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid. 

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.