Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Regelverk til det bedre - og noen ganger til besvær

  • 19. jun 2024Kl. 09:00–10:00

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

Foto: Unsplash.com/NBF

Nye innovasjoner i biler blir etter hvert fulgt opp eller "pushet" av EU-regelverk, som f.eks. nødoppringingssystemet eCall, stadig flere førerhjelpsystemer osv.

Alt dette har positiv innvirkning på vårt hovedprodukts aktive eller passive sikkerhet og vi skal derfor imøtese det med entusiasme.

Antall trafikkdrepte og hardt skadde har, ikke minst pga. dette, gått kraftig ned gjennom flere tiår, noe som selvsagt gleder oss – i dobbel forstand, da økt sikkerhet også bedrer bilens image.

Samtidig er det visse komplikasjoner forbundet med enkelte av systemene, som vi med fordel kan ha klart for oss.

I dette frokostmøtet skal vi forsøke å gå inn på noe av dette, uten å bli alt for tekniske.
Vi tar bl.a. for oss eCall og dens avhengighet av 2G-nettet, EUs nye "General Safety Regulation" ("GSR 2") og noen elementer i denne som f.eks. "Intelligent Speed Assistance" (ISA).

Temaet er omfattende, og vi går hverken gjennom alt eller helt i dybden, men det er full anledning til dialog - så spør eller kommenter gjerne underveis!

------------------------------------------------------------

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i bekreftelsen som kommer umiddelbart etter påmelding, samt i en påminnelse som sendes ut 30 minutter før møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid. 

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.

Portrett Tore Lillemork
  • Tore Lillemork
  • Seniorrådgiver