Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Kundeklager - reklamasjoner på verkstedtjenester (del 1)

Digitalt
kaffekopp og tastatur

Foto: Lukas Blazek/Unsplash

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

Del 1: onsdag 9 april går vi gjennom
  • Hvilke regler gjelder for kundeklager – de viktigste lovene for forbrukerkunder og næringskunder 
  • Forholdet mellom garanti, reklamasjonsansvar og goodwill
  • Sentrale spørsmål som:
    Har kunden reklamert i tide?
    Er det en mangel som verkstedet har ansvaret for?
    I så fall - hva har kunden krav på ved mangel?

Dette frokostmøtet er del 1 av 2, og varer cirka en time, så sett av tiden. 

----------------------------------------------------------------------

Del 2: Onsdag 23 april går vi gjennom

-    Regler for retting og utbedring av mangler ved verkstedarbeid
-    Hvilke regler gjelder for reklamasjoner på reklamasjonsarbeid? Hvor mange ganger kan kunden reklamere på samme feil? 
-    Hva ligger i verkstedets opplysningsplikt, veiledningsplikt og frarådingsplikt?
-    Reklamasjoner mot tidligere ledd 
-    Betydningen av skriftlig dokumentasjon

Her kan du melde deg på del 2 (NB! separat påmelding fra del 1!)

------------------------------------------------------------

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i forkant av møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid. 

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.

Kontaktpersoner

Tone Molvær Berset Advokat tone.molvaer.berset@nbf.no
Mia Cecilie Lindstad Advokat mia.lindstad@nbf.no