Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Kundeklager - reklamasjoner på verkstedtjenester (del 1)

Foto: Lukas Blazek/Unsplash
Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!
Del 1: onsdag 9 april går vi gjennom
- Hvilke regler gjelder for kundeklager – de viktigste lovene for forbrukerkunder og næringskunder
- Forholdet mellom garanti, reklamasjonsansvar og goodwill
- Sentrale spørsmål som:
Har kunden reklamert i tide?
Er det en mangel som verkstedet har ansvaret for?
I så fall - hva har kunden krav på ved mangel?
Dette frokostmøtet er del 1 av 2, og varer cirka en time, så sett av tiden.
----------------------------------------------------------------------
Del 2: Onsdag 23 april går vi gjennom
- Regler for retting og utbedring av mangler ved verkstedarbeid
- Hvilke regler gjelder for reklamasjoner på reklamasjonsarbeid? Hvor mange ganger kan kunden reklamere på samme feil?
- Hva ligger i verkstedets opplysningsplikt, veiledningsplikt og frarådingsplikt?
- Reklamasjoner mot tidligere ledd
- Betydningen av skriftlig dokumentasjon
Her kan du melde deg på del 2 (NB! separat påmelding fra del 1!)
------------------------------------------------------------
Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i forkant av møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!
Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid.
Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.
Kontaktpersoner

