Digitalt frokostmøte for medlemsbedrifter: Kundeklager - reklamasjoner på verkstedtjenester (del 2)

Digitalt
kaffekopp og tastatur

Foto: Lukas Blazek/Unsplash

Hver onsdag inviterer vi medlemsbedriftene våre til et digitalt frokostmøte med aktuell tematikk. Vi spanderer innholdet, bare fyll opp kaffekoppen og logg deg på!

Del 2: Onsdag 23 april går vi gjennom
  •    Regler for retting og utbedring av mangler ved verkstedarbeid
    -    Hvilke regler gjelder for reklamasjoner på reklamasjonsarbeid? Hvor mange ganger kan kunden reklamere på samme feil? 
    -    Hva ligger i verkstedets opplysningsplikt, veiledningsplikt og frarådingsplikt?
    -    Reklamasjoner mot tidligere ledd 
    -    Betydningen av skriftlig dokumentasjon

Del 1 av dette temaet blir gjennomgått onsdag 9. april. NB! Separat påmelding! Presentasjonene legges i digital verktøykasse.

------------------------------------------------------------

Vi bruker Teams som digital møteplattform og alle som er påmeldt mottar Teams-linken i forkant av møtet. Ved hjelp av lenken får man tilgang til møtet. Deltakelse i de digitale frokostmøtene er med andre ord like enkelt som å delta i ordinære Teams-møter. Husk å sjekke mappe for søppelpost om du ikke finner dette i innboksen!

Regelmessig vil NBF gjennom sine nyhetsbrev annonsere de kommende frokostmøtene en uke frem i tid. 

Digitale frokostmøter vil bli gjennomført hver onsdag fra kl. 09:00, og med varighet på 30 – 45 minutter. Deltakerne får anledning til å stille spørsmål i form av chat eller ved å be om ordet.

Kontaktpersoner

Tone Molvær Berset Advokat tone.molvaer.berset@nbf.no
Mia Cecilie Lindstad Advokat mia.lindstad@nbf.no