God sommer til alle NBFs medlemmer
Mange av dere har hatt en del motvind første halvår, og vi i NBF gjør – og skal fortsette å gjøre – vårt ytterste for å støtte dere i denne noe turbulente perioden.
48 resultater
Mange av dere har hatt en del motvind første halvår, og vi i NBF gjør – og skal fortsette å gjøre – vårt ytterste for å støtte dere i denne noe turbulente perioden.
Det har vært et krevende halvår for store deler av norsk bilbransje, så også for NBF, med høy aktivitet på masse forskjellige områder. Vi håper alle våre medlemmer har hatt – eller vil få – god nytte av vårt arbeid for norsk bilbransje!
Statens vegvesen har sendt en påminnelse til skadeverksteder med "skadeverksted-02" godkjenning om rapporteringsplikt for reparasjon.
Om kort tid sender NBF ut årets kvalitetsforbedringsverktøy Reflektor - et digitalt verktøy der du får oversikt over kvaliteten i egen bedrift. Selv de beste har forbedringspotensial.
Vi har gleden av å invitere til en ny runde med Lederutviklingsprogrammet for servicemarkedsledere. Oppstart er 20. august. Vi har nå passert 100 uteksaminerte servicemarkedsleder fra dette programmet!
Artikkelen inneholder oppdatert informasjon datert 3. januar 2024: Statens vegvesen melder at det fra og med 3. januar 2024 kommer et nytt kontrollpunkt 7.14 eCall i Kontrollinstruks for periodisk kontroll av kjøretøy. Resultatet samsvarer med høringssvaret og anbefalingen fra NBF, gjennomgått av NBFs bransjeutvalg servicemarked.
Nå er det offisielt bekreftet at Norge får samme startdato som Danmark og Finland; fredag 1. februar 2024.
Er det fem eller flere ansatte må virksomheten fra 01.01.24 velge et verneombud. Det er også endringer i hvem som skal opprette Arbeidsmiljøutvalg (AMU) fra 01.01.24.
SVs la i dag frem sitt Alternative Statsbudsjett for 2024, som setter tonen for hva partiet vil kreve når de starter forhandlingene om neste års statsbudsjett med regjeringspartiene på Stortinget senere denne måneden.
Pris påvirker nordmenns kjøpsbeslutninger, og økte elbilavgifter vil forsinke utskifting av bilparken. Elektrifisering av personbilparken er en lavthengende frukt sammenliknet med tilsvarende utslippskutt i andre deler av sektoren, slik at økte elbilavgifter gjør det vanskeligere å nå klimamålene for 2030.